dimecres, 1 de juliol de 2009

La llista Robinson


Si esteu fins els @#$%& de les trucades publicitàries, com un servidor, potser us agradarà saber que l’Agència Espanyola de Protecció de Dades va presentar el passat 30 de juny un servei de llista Robinson a través del qual podem inscriure’ns en un fitxer d’exclusió publicitària.

Es tracta d’un fitxer en línia, gratuït, que les empreses publicitàries tenen l’obligació legal de consultar. Allà podem determinar quin o quins tipus de publicitat volem evitar, de manera que les empreses que utilitzen dades extretes de bases de dades que no els pertanyen no en puguin fer un ús indiscriminat. També es podran indicar expressament empreses amb qui s’ha mantingut tracte, per tal que tampoc utilitzin les seves pròpies bases de dades. I fins i tot et pots registrar de diferents formes, amb noms diferents ( ñ / ny, per exemple ) per tal que les dades coincideixin.

Tot això respon a la llei orgànica de protecció de dades que es va aprovar al desembre del 2007, que especificava la creació d’aquestes llistes i la obligació empresarial de consultar-les. Així que ja ho sabeu, si voleu evitar correus, trucades i missatges publicitaris podeu apuntar-vos-hi a l’adreça: http://www.listarobinson.es/. No, no hi ha versió en català.


2 comentaris:

  1. Veig que, sortosament, hem coincidit en l'entrada d'avui; només una matització: el que es va aprovar el desembre 2007 va ser el Reglamento de Desarrollo de la LOPD, ja que la LOPD és de desembre 1999, entrada en vigor gener de 2000 (és que jo em dedico, com a professional, a la protecció de dades...).
    Salut !!!

    ResponElimina
  2. Sí, tens tota la raó. Vaja, procuro ser curós amb aquestes coses, però... Gràcies per l'apunt.

    ResponElimina